واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
منشور حقوق بشر کوروش بزرگ، اولین منشور حقوق بشر در سرتاسر تاریخ و تمدن بشری است: منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه دادگر، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه چهارگوشه جهان. پسر کمبوجیه، شاه بزرگ ... نوه کوروش، شاه بزرگ ... نبیره چیش پیش، شاه بزرگ... آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم، همه مردم گامهای مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم، مردوک خدای بزرگ، دلهای پاک مردم بابل را متوجه من کرد... زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم. ارتش بزرگ من به آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. برده داری را بر انداختم، به بدبختی های آنان پایان بخشیدم. وضع داخلی بابل و جایگاههای مقدسش قلب مرا تکان داد... من فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند. مردوک خدای بزرگ از کردار من خشنود شد... او برکت و مهربانیش را ارزانی داشت. ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم... من همه شهرهایی را که ویران شده بود از نو ساختم. فرمان دادم تمام نیایشگاه هایی را که بسته شده بود، بگشایند. همه خدایان این نیایشگاهها را به جاهای خود بازگرداندم. همه مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند، به جایگاههای خود برگرداندم و خانه های ویران آنان را آباد کردم. همچنین پیکره خدایان سومر و اکد را که نبونید بدون واهمه از خدای بزرگ به بابل آورده بود، به خشنودی مردوک خدای بزرگ و به شادی و خرمی به نیایشگاههای خودشان بازگرداندم، باشد که دلها شاد گردد. بشود که خدایانی که آنان را به جایگاههای مقدس نخستینشان بازگرداندم، هر روز در پیشگاه خدای بزرگ برایم زندگانی بلند خواستار باشند... من برای همه مردم جامعه‌ای آرام مهیا ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم. من به تمام سنتها, و ادیان بابل و اکد و سایر کشورهای زیر فرمانم، احترام می‌‌گذارم. همه ی مردم درکشورها و سرزمینهای زیر فرمان من در انتخاب دین, کار و محل زندگی آزادند. تا زمانی که من زنده ام هیچکس اجازه ندارد اموال و داراییهای دیگری را با زور تصاحب کند. اجازه نخواهم داد کسی دیگری را مجبور به انجام کار بدون دریافت مزد کند. هیچکس نباید به خاطر جرمی که اقوام یا بستگان او مرتکب شده‌اند تنبیه شود. من جلوی برده داری و برده فروشی از زن و مرد را میگیرم و کارکنان دولت من نیز چنین کنند تا زمانیکه این سنت زشت از روی زمین برچیده شود. شهرهای ویران شده در آنسوی دجله و عبادتگاههای آنها را خواهم ساخت تا ساکنین آنجا که به بردگی به بابل آورده شده‌اند بتوانند به خانه و سرزمین خود بازگردند. Cyrus Charter of Human Rights Human RightsHuman Rights Charter of Cyrus the Great, the first charter of human rights and human civilization throughout history: the Cyrus I, King of the world, great king, king just king of Babylon, king of Sumer and Akkad, King Chhargvshh world. Son of Cambyses, great king ... Grandson of Cyrus, great king ... Nbyrh Chysh ago, the Great King ... When you enter Babylon without fighting the war and I, all steps people accepted me with joy. Kings Court in Babylon monarchy sat on the throne, Mrdvk God, pure hearts of Babylon I found out ... Because I had him venerable and dear. My vast army slowly into Babylon. Did not suffer and hurt the people of this city and this land is entered. Took on slavery, to end their misery forgive. Internal status and positions of Babylon sacred heart shook me ... I gave the command that no one from the city are not aborting. I gave the command that all people be free to worship them Nyazarnd. Mrdvk deeds of God, I was pleased ... He gave the blessing and Mhrbanysh. We all happy and at peace and reconciliation to His fea ture Stvdym official ... I destroyed all the cities that had been made anew. I command all the Temple that had been closed, Bgshaynd. The Temple of all the gods to their places Bazgrdandm. All people who were displaced and dispersed to their positions and houses destroyed Brgrdandm Abad got them. The corpus that the gods of Sumer and Akkad Nbvnyd without fear of God was brought to Babylon, to pleasure and happiness Mrdvk God and the temples themselves Bazgrdandm Khorrami, that hearts will be happy. Gods that be that positions them Nkhstynshan Bazgrdandm sacred, every day life long before God called me to be ... I made all the community provides a quiet and peace to all people, I grant. My all traditions, and religions of Babylon and Akkad and other countries under Frmanm, respect. Country and people all lands under the command of religion I choose, free to live and work. As long as I'm alive does not let anyone else with the property and assets to seize power. I will not let anyone else forced to work without wages. No one for a crime family or his relatives have committed to be punished. I stop slavery and slave trade of women and men push and government employees as long as I have the same ugly tradition from the Earth to be dismantled. Cities across the Tigris River and destroyed them, I will Badtgahhay to residents there who have brought slavery to Babylon in order to return home and their homeland

نظرات  (۱)

۱۹ اسفند ۹۰ ، ۱۹:۵۱ شاهپور نوروزی
مردوک خدای بزرگ، دلهای پاک مردم بابل را متوجه من کرد... زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.
مردوک خدای بزرگ از کردار من خشنود شد... او برکت و مهربانیش را ارزانی داشت. ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم..

فرمان دادم تمام نیایشگاه هایی را که بسته شده بود، بگشایند. همه خدایان این نیایشگاهها را به جاهای خود بازگرداندم.

استاد گرامی ، آیا این موارد با پیامبر بودن کورش مطابقت دارد؟!
کورش استقلال دو تمدن ماد و لیدی را از آنان گرفت که با آزادی و حقوق انسان ها هماهنگی ندارد.
به خشنودی مردوک خدای بزرگ و به شادی و خرمی به نیایشگاههای خودشان بازگرداندم،