واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
لیلا یک نام دخترانه عربی است به معنای شب بسیارتاریک،شب سی ام ماه قمری که بسیار تاریک است . به دختر سبزه با نمک گفته می شود .     لیلا یک نام دخترانه عربی است به معنای شب بسیارتاریک،شب سی ام ماه قمری که بسیار تاریک است . به دختر سبزه با نمک گفته می شود . همچنین لیلا نام همسر حضرت علی است که ابوبکر و عبداﷲ از او هستند . (از کتاب مجمل التواریخ و القصص ص 455). (لیلةٌ لیلاء و لیلةٌ لیلی )؛ شب دراز سخت یا شب سخت تاریک از ماه یا شب سی ام ماه . (از کتاب منتهی الارب ). اما در لسان العرب چه آمده است : لَیْلاءُ و لَیْلى: لیلة طویلة شدیدة صعبة ، و قیل : هی أَشد لَیالی الشهر ظلمة ، و به سمیت المرأَة لیلى، و قیل: اللَّیْلاء لیلة ثلاثین. یعنی : شب بسیار  بلند و سخت و گفته شده تاریک ترین شب ماه است و نامی برای دختر شده است و نیز گفته شده شب سی ام ماه.

نظرات  (۲۸)

زیباترین معنیی که میتونه وجودداشته باشه تمام فرهنگهاعاشق این نام پرزروح واحساس هستند زنده باد لیلا زنده وجاویدان بادلیلی ..لیلاهای دوست داشتنی به ساحت عشق ثابت کنید که شایسته ی این ستایش هستیدمردبه خاطرپاکی وروح بلندتوطعم خداروچشید......دوستتون دارم خصوصاپرچم مردادی ها بالاست
اسم منم لیلا بود عوض کردم چون مزخزف ترین اسمه
سلااااام
من تاالا معنی اسممو نمیدونستم خیلی زیباااااست و رمانتیک
اتفاقا منم سبزه و خوشگلم
جالبه !!!!!!
عاشق اسممم این اسم از مامان بزرگم به من رسیده اما من سبزه نیستم سفیدم
سلوووووم
من ک عاااشق اسمم خیلی قشنگهههههه

من هنوز همون لیلام
اما دیگ کسی نیست ک صدام کنه لیلامhttp://static.mihanblog.com//public/rte/images_new/smiles/20.gif
از اسمم خوشم میاد.عاشق شبم.ولی من سفیدم .موافقم ک اکثر لیلاها مغرورن
منم یه لیلا دارم و خیلی هم دوستش دارم. عااااشق اسمش هم هستم.
معنی اسم لیلا خوبه بد نیست
من کم خوشم اومد
ولی همه چیز های وبلاگتون قشنگه
لیلای تنهام
کاش منم مجنونی داشتم شایدم دازموخبرندارم
تنها چیزیه که از زندگیم دوسش دارم
معنی دیگشیم میشه ابتدای اثر شراب
من یک دوست دارم اسمش لیلای عاششششششششقشم بدچور کلاس هفتمه هم کلاسیمه تو مه ولات درس می خونیم عاششششقتم لیلا امید وارم این متن منو ببینه
افتخار میکنم اسمم لیلا ست .
اره به خودت افتخار کن ما باهم مدره معلم زارع تو مه ولات درس می خونیم عاشقتم لیلا کلاس هفتم a هستیم امید وارم لیلا این متن منو بخونه لیلا میمیرم برات تو معصومه رو دوست داری اما اون فرناز رو دوست داره منو دوست داشته باش حتما الان میگی من کیم بیا به من یک خوبی کن شاید یکم منو دوست داشته باشی .... لیلاااااا
خیلی جالب بود ، من اسمم رو خیلی دوس دارم، ی جوراییه رمانتیکه و تو افسانه ها بوده، تازه خیلیم شعر و ترانه براش ساختن
من خودم شب رو هم بیشتر از روز دوست دارم
سلااااااام ب همه ی دوستان گل منم اسمم لیلاس ولی معنیشو میدونستم همیشه هم عااااااشق اسمم بودم واینم بگم که از مامان بزرگم بهم رسیده ولی اسم اون لیلی هستش معنیشم که میشه طوانی ترین و تاریک ترین شب سال و ته مانده ی شراب تو جام و حالت مستی ...
من تا قبل از اینکه این متنو بخونم عاشقه اسمم بودم ولی از وقتی فهمیدم لیلا یه اسمه‌ عربیه ، ب کل ناامید شدم چون من از عربا و هر چیزی ک ب اونا مربوط میشه متنفرم
به به چه اسم قشنگی.خدا همه لیلاها رو نگه داره
سلام دوستان من اسمم لیلا س
نمیدونستم معنی اسمم چیه
عاشق اسمم هستم
به خودم افتخار میکنم به خاطر اسم قشنگم
از مامانم ممنونم
سلام دوستان
من اسم لیلاس
معنی اسممو نمیدونستم
الان که معنیشو فهمیدم خیلی به خودم افتخار میکنم
عاشق اسمم هستم
از مامانم تشکر میکنم به خاطر انتخاب این اسم
مجنون کم نمی دانست که
عاشق
لیلا
شددددددددددددد.......
من یه لیلا دارم نفسمه یه روز با حاش صحبت نکنم خوابم نمی بره
منم عاشق یه دختر به اسم لیلا شدم هردو برای هم میمردیم من که نفسم به نفسش بند بوده و هست اما افسوس که خانوادش مانع رسیدن ما به هم میشن...لیلا جان اگه تا الان دارم نفس میکشم فقط به هوای دیدار تو هست...دوست دارم لیلا جان عاشقتم.به امید روزی که این موانع برطرف بشه و به هم برسیم...فقط به این امید زنده ام.
۰۵ تیر ۹۵ ، ۱۹:۱۶ حسین آسمانی
سلام:لیلااسم خوبیه ولی نمیدانم چراهرکی اسمش لیلاست بنده خدا ازهمه هم کمتر شانس داره وهم بیشتر درعذابه نسبت به بقیه دخترا-خدا واقعا کمکشون کنه(حسین آسمانی)
۰۵ تیر ۹۵ ، ۱۹:۵۲ حسین آسمانی
سلام:وقتی اسمی ازلیلا زده میشه دلم یه جوری میشه یعنی حس عشق بهم دست میده - میدونم چه قلب مهربونی دارن-واسشون عشق.احساس.محبت.زندگی.درک پرمعناست-بخاطر همین دوسشون دارم. 09145059371
۰۵ تیر ۹۵ ، ۱۹:۵۶ حسین آسمانی
سلام:وقتی اسمی ازلیلا زده میشه دلم یه جوری میشه یعنی حس عشق بهم دست میده - میدونم چه قلب مهربونی دارن-واسشون عشق.احساس.محبت.زندگی.درک پرمعناست-بخاطر همین دوسشون دارم. ( 09145059371 )
۰۸ تیر ۹۵ ، ۰۷:۰۸ لیلابهاری
سلام منم اسمم لیلاس الان ک معنی اسمم و فهمیدم عاشقش شدم ولی من سفیدم و کاملا اره لیلا ها شانس ندارن هیچی.فداتون