واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
اسماعیل یک نام عِـبری پسرانه است . اسماعیل از پیوند ( اِسماع به معنی شنید و ایل به معنی خدا ) درست شده است . پس اسماعیل یا اسماع ایل یعنی آنکه خدا ندای او را شنید.

نظرات  (۲۸)

سلام لطفا ریشه یابی فامیلی آدینه محمدی را برایم ایمیل کنید ممنون
پاسخ:
ببخشید نمی دانم
ممنونم،
اولین بار معنی اسممو تو وبلاگ شما دیدم،متشکرم.
اسماعیل یک اسم با کلاس میباشد ومن فکر می کنم نام اسماعیل بسیار پر مهر وپرمحبت است
میشود معنی اسم منم بگویید
معنی ادینه روزی میانه شنبه و پنجشنبه که به یهودیان مربوط میشود ومحمدی معنی اش به محمد منسوب میشود
سلام من قبلا دیده بودم که معنیش میشه کسی که صدای خدارو شنیده... ؟
دقیقا کدومه؟ من صدای خدا رو شنیدم یا خدا صدای منو شنیده؟
پاسخ:
خدا صدای او را شنیده
?سلام باعرض تشکر خواستم ازتون تشکر کنم معنی اسممو بهم فهموندید خیلی وقته که خواستم بدونم معنی اسمم چی میشه اما حالا با کمک شما فهمیدم
۳۱ شهریور ۹۲ ، ۰۹:۱۲ سید اسماعیل
هم از تو عادل جون هم از راحله خانوم خیلی ممنونم.
سلام!
معادل فارسی اسماعیل چی می‌شه؟!
پاسخ:
خدا شنید
کجاست ان خدا
چقدرم خدا به حرف عشق ما گوش میده
خیلی ممنونم که معنی اسم خوشکلمو بهم گفتید
سلام مرسی و خیلی ممنون
سلام
باتوجه به اینکه درشناسنامه ها معمولا اسماعیل را اسمعیل مینویسند وهمچنین توضیحات شما درباره ایل اینگونه به نظر میرسد که اسمع صیغه امر از (س.م.ع) هست آیا میتوان گفت میشود بشنو حرف خدارا؟
یا مثلا در فارسی بشود (خدا نیوش) یا(بنیوش خدا را)؟
لطفا بگین نظرتون چیه؟ _ سپاسگزارم
پاسخ:
سلام این امکان هست موافقم
باسلام خیلی ممنون ازاطلاعات جامع جنابعالی
بسیار ممنون . نمیدونستم.
خوب بود
خوب بود
میسی از
مرسی از زحمتتون عالی بود
من اسماعیل هستم...
ولی میخوام عوضش کنم...
نظرتون چیه بچه ها؟؟؟
بسیار زیبا
:'(:-*:-D:'(:-P:-Xo_O سلام
ممنون از زحماتتان خی متشکرم به ترکی (الریز اغرماسن )زرنقی
سلام
متشکرم.
سلام اسماعیل نام ارامش بخش منه این نام نیست که به انسان شخصیت و هویت میده این ما هستیم که باید به نام خود ارزش ببخشیم. با اعمال و معرفتمون. با سپاس.
اسم فقط اسم اصیل ایرانی
خیلی ممنون از توضیح عالی تون