واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
به نظر می آید سمیرا عربی است .اما در کشورهای عربی چنین نامی وجود ندارد. عرب ها نام سَمیرة دارند نه سَمیرا . سمیرا در این چهار دهه اخیر بر سر زبان افتاده است .سَمیر در عربی افسانه گوی شب است و سمیرة به معنی دختر افسانه گو در شب است . دختری که شبها افسانه می گوید .سمیرا هم وزن شَکیلا است . شکیلا هم نام دختر است به معنی دختری که شکل زیبایی دارد .برخی سَمیرا را مُصَغَّر یعنی کوچک شده سَمْراء می دانند . سَمْـراء یعنی دختر گندمگون ، دختر سبزه . اما این گونه نیست  و کوچک شده ی سَمْـراء می شود سُمـَیراء  نه سَمیرا ؛ دقیقاً مانند حَــمراء که مُصَغَّر یعنی کوچک شده اش می شود : حُـمَـیراء.سمیرا نام عمه شیرین نیز می باشد.سمیرا همان سمیرامیس ملکه ایرانی بابل است که همسر زیباروی حمرابی بود . حمرابی برای اینکه سمیرا   یا  سمیرامیس  کمتر به یاد جنگلهای زیبای ایران بیفتد باغهای معلق بابل را برایش ساخت. « سمیرا » بخش نخست نام « سمیرامیس » است .نام سمیرامیس شکل یونانی‌شده نام آکادی "سَمّور-آمات" است که معنی «هدیه دریا» می‌دهد.او یک شاه دخت ایرانی و ملکه جنگجوی بابل باستان بود. اما در فرهنگها مطالب دیگر آمده است که من نمی پسندم ولی برای کامل بودن این پژوهش آنها را نیز پیوست می کنم . سمیرا. [ س َ ] (اسم خاص) نام عمه ٔ شیرین و ترجمه ٔ مهین بانو است . (آنندراج ). مهین بانو عمه ٔ شیرین باشد. (برهان ) (فرهنگ رشیدی ) : سمیرا نام داردآن جهانگیرسمیرا را مهین بانو است تفسیر. سمیرا. [ س َ ] (اِ) شاخی که بدان حجامت کنند. (برهان ) (فرهنگ رشیدی ). شاخ حجامت . (آنندراج ). سمیرا. [ س َ ] (اِخ ) موضعی است در راه مکه معظمه . (جهانگیری ). موضعی است دو منزلی در طریق مکه بعد از «ثور» وپیش از «حاجر» واقع شده است . لسان العرب :والسَّمِیرُ الدَّهْرُ أَیضاً.وابْنَا سَمِیرٍ: اللیلُ والنهارُ لأَنه یُسْمَرُ فیهما.ولا أَفعله سَمِیرَ اللیالی أَی آخرها؛ وقال الشَّنْفَرَى: هُنالِکَ لا أَرْجُو حَیاةً تَسُرُّنِی، سَمِیرَ اللَّیالی مُبْسَلاَ بالجَرائرِ ولا آتیک ما سَمَرَ ابْنَا سَمِیرٍ أَی الدهرَ کُلَّه؛ وما سَمَرَ ابنُ سَمِیرٍ وما سَمَرَ السَّمِیرُ، قیل: هم الناس یَسْمُرُونَ باللیل، وقیل: هو الدهر وابناه اللیل والنهار.وحکی: ما أَسْمَرَ ابْنُ سَمِیر وما أَسْمَرَ ابنا سَمِیرٍ، ولم یفسر أَسْمَرَ؛ قال ابن سیده: ولعلها لغة فی سمر.ویقال: لا آتیک ما اخْتَلَفَ ابْنَا سَمِیر أَی ما سُمِرَ فیهما.

نظرات  (۲۸)

مرسی ازاطلاعتی که دراین مورد دادید خیلی خوشحالم که اسم همسرم فارسی است.
slm merci az lotfeton, manam fagat zane gandomgonaro midonestam. bazi az in mataleb besiyar jaleb bodan baram.man az shoma shenidam baram tazegi daran,bazam tashakor ostad..
سلام من هم به اسمم افتخار میکنم من دوستای زیادی دارم در کشورهای دیگه با همین اسم ولی واقعا نمیدانستم ریشه اسم من از کجاست خوشحالم که اسمم مورد سلیقه دیگر کشورها هم هست راستی میخوام اسمی پیدا کنم که در اینده نزدیک به اسم خودم باشه برای دخترم تقدیم به قلب های مهربان با هر اسمی

خیلی خیلی جالب بود من تا حالا معنی اسممو نمیدونستم و الان بیشتر از اسمم خوشم میادازتون ممنونم
سلام من عاشق اسمم هستم و به آن افتخار می کنم معنی اسمم را هم می دانستم
شما چه جوری و از منابعی پژوهش می فرمایید که چنین نتایجی میگیرید؟!!!
۰۷ تیر ۹۲ ، ۱۸:۴۱ سمیرا-ساله19
سلام به همه سمیراهایی که در سراسر دنیا این دست نوشته من رو میخونن خدایی حال کردین ...
اسممون واقعا به یاد موندنی.ارزو میکنم به همه ارزوهای قشنگتون برسید
واقعاخوشم اومد مرسی به اسمم افتخارمیکنم
از اسم سمیرا حالم به هم مییییییییییییییییییییخوره
به خدا حال کردم الان دیگه به اسمم افتخار میکنم چون میشنوم ریشه عربی نداره وبذارین منم یه معنی ازش بگم شاید خیلی هاتون ندونین :هم صحبت شبانه واز همه با حال تر :الهه عشق و زندگی
فوق العاده بووووووووووود معرکه اید.
منم فکرمیکردم اسمم عربیه ومعنیش زن گندمگونه!راضی نبودم ازاسمم فقط واس خاطراطلاعات غلطی ک تولغت نامه هادرموردش داده شده بود بهم.حالا عاشششششششششق اسمم هستم.
سلام خیلی ممنون از مطالب دقیقتون...لذت بردم...
دختر سبزه بودن یا ملکه ی دریا بودن فرقی نمیکنه مهم اینه که همه ی سمیرا ها زیبایی دارن به وسعت دریاهاااااااااااااااااا
سلام من تا به امروز نمیدونستم هم اسم شاه پریون بودم وهستم واقعا ممنون خیلی جذابندودارای اعتماد به نفس
مرسی از اطلاعاتتوووووووووووون
مرسی از اطلاعاتتوووووووووووون
سلام به ملکه های زیبای دریا&بچه ها حال میکنین زیبا ترین اسم مال خودمونه_اگه لطف کنین ی بارهمه ی معنیاشوموردی برام بفرستیتن-مرسی عاشقتونم
من یه سمیرا چشم عسلی داشتم که روزگار ما رو ازهم جدا کرد.تا ابد دوستش دارم و تصویر چشمان گرد عسلی شو در خاطرم نگه می دارم.دوستت دارم سمیرا...
منم مثل اکثریت از معنای اسمم لذت بردم و خوشحالم از اینکه یک اسم ایرانیه اصیل دارم و از اسمهای عربی خوشم نمیاد چون ما یک ایرانی هستیم با فرهنگ و اصالتی بسیار بالاتر از عربها:-)
salam men matin hastam doste man she name is samira hast onham hamishe fek mikard ke esmesh arabie ama alan fahmid ke esmesh persıan hast a az shoma mamnonam
عاشق اسمم شدم قبلا فکرمیکردم عربیه
۰۱ شهریور ۹۳ ، ۰۷:۵۹ سمیرا علی نژاد
سلام
پست قشنگی بود...سپاس
مرسییییییییییی خیلی قشنگ بود.
آقای پژوهشگر در نحوه نامگذاریها سلام
بنده د.غزی هستم نام سمیر وسمیره هردو عربی هستن ضمنا نام سمیرا مرخم سمیره است قاعده ترخیم در زبان عربی یکی از بدیهیترین قواعد است که به حذف ة تأنیث از آخر اسماءدر عربی ما انجامد نام فاطمة بعد از تاأنیث میشود فاطمَ برای همین است که انگلیسیها آن را فاطیما تلفظ می کنند سمیره نیز عربی است وبعداز ترخیم سمیرا شده است
پاسخ:
سلام در ترخیم الف اضافه نمی شود بلکه حرف یا حروفی کم می شود
اسم من سمیره است وبنظرم قشنگتر از سمیراست...
سلام
اسمم عربیه؟!
هی خدا
سلام من یه سمیرای چشم عسلی داشتم ن دارم چون هنوز دوسش دارم کاش میشد بهش معنی اسم قشنگشو بهش بگم سمیرا دوستت دارم
سلام عرض ادب خدمت تمام دوستان
تشکر بسیار زیبا من افتخار می کنم که اسمم سمیره است و عربی است که در کشورم عربستان سعودی تولد شدم و حالا در افغانستان سکونت دارم
من یکی از داستان نویس هستم که با گفتن داستان احساسات خود را بیان می کنم
از خداوند متعال سپاسگزارم که مرا دارای مقام بلند گرداند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی