واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
سال های ترکی براساس یک دوره دوازده ساله به نام دوازده حیوان تشکیل می شوند. نام این سال ها عبارتنداز: (سیچقان ییل(سال موش)، اودییل(سال گاو)، بارس ییل(سال پلنگ)، توشقان ییل(سال خرگوش)، لوی ییل (سال نهنگ)، ییلان ییل (سال مار)، یونت ییل (سال اسب)، قوی ییل(سال گوسفند)، بیچی یا پیچی ییل(سال میمون)، تخاقوی ییل(سال مرغ)،ایت ییل(سال سگ)،تنگوزییل(سال خوک) بر اساس یک باور خرافی گمان می کرده اند هر سال به گونه ای است . یک سال سال جنگ و گریز است . یک سال سال فراوانی نعمت . یک سال سال دشمنی ها و .. و گمان می کردند آفرینش همواره بر مبنای این 12 نام دور می زند . امروزه هنوز برخی این را باور می کنند . اما اغلب به خاطر بامزه بودن این نامگذاری از آن استفاده می کنند بی آنکه بله آن اعتقاد داشته باشند .

نظرات  (۴)

۱۴ اسفند ۹۰ ، ۱۸:۰۷ شاهپور نوروزی
سلام
نام سالهای ترکی از دوره ی گوک تورک بیادگار مانده است
آیا امکان داره سال و ماه بر روی متولدین اون سال تاثیر بذاره . مثلا من سال سگ و ماه شهریور هستم ممکنه که شخصیت من بر گرفته از این چیزها باشه یا اصلا هیچ ربطی نداره توی چه سالی و چه ماهی به دنیا آمده باشیم
پاسخ:
من این طور فکر نمی کنم نمی گویم طبیعت اثر ندارد ولی اینهایی که مردم می گویند را نمی پذیرم
ترکی یا مغولی؟؟؟!!!
هر چیزی که شما فلسفشو ندونید خرافه نیست 12 سال دوره زمانی چرخش لکه های خورشیدیه که روی هوای زمین تاثیر داره