واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
میان کرج و تهران از دیدگاه تاریخی شهر قدس همان جایی است که در گذشته «قلعه حسن خان» نامیده می‌شد. در مورد ساخت این قلعه و وجه تسمیه آن گفته می‌شود که:  در اواخر دوران قاجار یکی از میرشکاران که لقب «امیرتومان» را داشت در  سفری از تهران به کرج منطقه‌ای مناسب را برای آبادانی شناسایی کرد و آن را به تصرف خود در آورد. او با اجیر کردن و کوچاندن گروهی از اهالی خمسه این سرزمین را در اندک زمانی به منطقه‌ای آباد تبدیل می‌کند و قلعه‌ای استوار نیز برپا می کند. امیرتومان به دلیل علاقه به فرزند بزرگش «حسن خان» این قلعه را «قلعه حسن خان» نامید. امیرتومان صاحب چند فرزند به نام‌های: رضاخان، حسن خان، آقابزرگ خان، موتمرالدوله و سالار همایون بود که آنان پس از مرگ پدر، قلعه حسن خان را بین خود تقسیم کردند و به هر یک از برادران نزدیک یک دانگ رسید. در آن زمان تمام اراضی این قلعه و اطراف آن قابل کشت و زرع بود و کلاً به نواحی: چمن الماس خان، ورامینک، میاندوآب، قلعه سون، اکبر نایب، چنارسوخته و... که مجموعاً ده قطعه بوده تقسیم می‌شد. هر یک از نواحی دارای قلعه‌ای نیز بود. اما در این میان قرعه ی فال به نام قلعه حسن خان افتاد که معروف شود . امروزه با وجود تغییر نام این شهر به نام زیبا و مقدس قُدس ، مردم همچنان نام کهن آن را بر زبان می رانند . شاید تلفظ (قُدس) به علت ساکن بودن دو حرف دال و سین دشوار است و البته عزیزان آذری زبان نیز قاف را شبیه به گاف ادا می کنند و همه ی این عوامل موجب شده نام کهن همچنان به یاد بماند . این وجه تسمیه را به خانواده ی (آقای علی دمه زاده و خانم صنم یوسف نژاد و فرزندانشان )و نیز( آقا مسعود و نگار خانم ) و   (آقای قاسم اشکبوس و خانم مهناز زیدی و فرزندانشان )که در این منطقه ساکنند ، تقدیم می دارم .

نظرات  (۵)

۲۸ آبان ۸۸ ، ۱۱:۰۹ سایت تفریحی ایرونی - دانلود رایگان اسپمر مهن بلاگ - بانک ایمیل های تفریحی
سلام وب خوبی داری.
منم یه وب دارم که توش سرویس های زیادی داره :
اس ام اس عاشقانه
اس ام اس غمگین
اس ام اس خنده دار
قالب های میهن بلاگ
قالب های بلاگفا
قالب های ایران بلاگ
قالب های بلاگ اسکای
قالب های پرشین بلاگ
+++ اسکریپت رایگان رتبه سنج گوگل و الکسا با سرعت بالا ( بدوت تبلیغ)
+++ بانک ایمیل های تفریحی
+++ دانلود رایگان برنامه اسپمر میهن بلاگ و .......
اینم آدرس وبم : http://www.iroonigroup.com/

راستی یه فروشگاه هم دارم که هوشمنده:
http://www.foroshgahonline.com

خوشحال میشم بهم سر بزنی
سلام!
واقعا خسته نباشید.وبلاگتون پر از مطالب جالب و خوندنیه!
میتونید چند کتاب در مورد ریشه شناسی به من معرفی کنید.من فقط تاریخ زبان فارسی از دکتر ابوالقاسمی رو میشناسم.اگر کمکم کنید ممنون میشم.
موفق باشید!
پاسخ:
کاروند کسروی و وجه تسمیه شهرها نوشته مهر الزمان نوبانی و کتاب دکتر کزازی که در مورد شاهنامه است و چند جلد دارد بهترین منابعند که دوتای اول کمیاب است چون چاپ نمی شود .
۳۰ آبان ۸۸ ، ۱۴:۲۳ سارینا جون
دهانتان را با ذکر صلوات خوشبو کنید* اللهم صل علی محمد و آل محمد* الهی آمین ممنون به خاطر وبلاگ زیبات واقعا قشنگه ارسال اس ام اس روزانه 4 عدد از سایت زودی بیا ثبت نام کن
سلام خوبی ؟
وبلاگ بسیار خوبی داری
همین طور که تو وبلاگ ها داشتم میگشتم
وبلاگ شما رو دیدیم گفتم یک نظری بدم و
تشکر کنم از شما به خاطر مطالب خوبتون

اگه موافق باشی با هم تبادل لینک کنیم ؟
اگه موافقی منو به عنوان
اجناس شگفت انگیز و ارزان لینک کن
و سپس به سایتم بیا و روی تبادل لینک
کلیک کن و آدرس وبلاگ و عنوانتو بده
تا لینکت توی بزرگترین سایت ایران ثبت
بشه

موفق و پیروز باشید منتظر حضور گرمت
هستم

ادرس ما :

http://ebekhar.com/
معرفی ابزار افزایش بازدید برای وب شما قدرم اول لینک باکس اتوماتیک

www.viz.ir

وب مسترا حتما بخونید

یک سایت بی نظیر و فوق العاده برای وب مسترها
وب مستر های عزیز، این مطلب رو حتما بخونید
سلام دوستان عزیز. امروز می خوام یک سایت فوق العاده که امکاناتی بی نظیر و بسیار عالی رو برای ما وب مسترها داره بهتون معرفی کنم.
سایت viz.iR یک سایت ارائه دهنده دامین (آدرس اختصاصی) رایگان هستش که شما عزیزان می تونید با عضویت در اون علاوه بر اینکه از یک تا بی نهایت آدرس اختصاصی اونم به صورت رایگان برای وبلاگ خودتون بگیرید، از امکانات بی نظیر این سایت هم می تونید استفاده کنید؛ امکاناتی مثل لینک باکس تمام اتوماتیک که دیگه نمی خواد برای ثبت لینک توش منتظر تایید مدیر باشید، روبوت تبلیغات تو چت روم های یاهو و همینطور روبوت ایمیل سندر برای بالا بردن آمار بازدید سایتتون.(به صورت کاملا رایگان)
برای استفاده از این همه امکانات فقط کافیه که تو این سایت عضو بشید و وارد کنترل پنلتون بشید و به این امکانات دسترسی داشته باشید.
بعد از گرفتن آدرس اختصاصیتون که فقط ?? ثانیه طول می کشه، توسط این امکانات فقط می تونید اون رو تبلیغ کنید. یعنی اینطوری نیست که عضو بشید و برنامه ها رو بگیرید و با سایت خداحافظی کنید. این یه حسن بزرگه که یه سایت به شما دامنه رایگان میده و برنامه هایی هم به صورت رایگان میده که بازدیدش رو ببرید بالا.
این فرصت رو از دست ندید. حتما تو سایت عضو بشید.

www.viz.iR

حتما عضو بشید

سایت www.oox.ir دامین شما به صورت: You.oox.ir

سایت www.eth.ir دامین شما به صورت: You.eth.ir

سایت www.vaa.ir دامین شما به صورت: You.vaa.ir

سایت www.viz.ir دامین شما به صورت: You.viz.ir

سایت www.fkr.ir دامین شما به صورت: You.fkr.ir

سایت www.sza.ir دامین شما به صورت: You.sza.ir


با گذاشتن متن بالا تو وبلاگ قشنگت ما رو در ادامه فعالیتمون یاری کن]قلب[