واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
خوی در آذربایجان غربی اختلاف نظر در این نام بسیار است . برخی دوست دارند ریشه ی  آن راکردی بدانند و برخی ترکی. معنی واژه خوی و ریشه‏اش و اینکه از چه هنگامی این شهر خوی نامیده شده است، روشن نیست.  برخی بر این باورند که چون واژه خوی در پهلوی به معنای نمک است، به واسطه وجود معادن نمک در منطقه، به خوی معروف شده ‌است در کردی نیز خووه و خووا به معنی نمک است . برخی هم خوی را تغییریافته کلمه قویون (گوسفند) به قوی و بعد به خوی دانسته اند.  همچنین در زبان ارمنی نیز خوی به معنی قوچ به‌کار رفته‌است. برخی نیز معتقدند که کلمه خوی فرم باستانی کلمه ((قوی)) Qoy در ترکی قدیم است. که مفهوم ((چوخور))(سرزمین پست) را می دهد.هم ریشه با کلمه ((قویو)) نیز می باشد که در ترکی امروزی به معنی چاه است.  کسروی معتقد است نام شهر خوی به معنی قوچ نیست زیرا در کتب ارمنی خوی را هیر نامیده‌اند.

نظرات  (۱)

لینکبـــار
http://www.linkbar.co.cc
معرفی هرچه بهتر وبلاگ ویا وب سایتتان به موتورهای جستجوگر اینترنتی Google - Yahoo - Msn و ...
*پس از ارسال لینک ، با قراردادن کد لینکبار در قالب سایتتان ، طی 24 ساعت آینده لینک شما ثبت خواهد شد* جهت درج صحیح ، کدلینکبار را پس از آخرین کد سایتتان قرار دهید.
کاری از: Silver21 Group
http://www.linkbar.co.cc