واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
آد پسوند صفت سازی در پارسی کهن بوده که امروزه دیگر با آن واژه سازی نمی شود .آد در فرهاد، هفتاد، هشتاد،نواد یا نود هنوز به چشم می خورد . فرهاد به معنی شکوهمند( با شکوه ) است . ادامه مطلب را بخوانید. فرهاد. [ ف َ ] (اِخ ) کوهکن . مردی است که بنابه روایت کتاب خسرو و شیرین نظامی شغل سنگتراشی داشته و رقیب خسروپرویز در عشق شیرین دختر شاه ارمنستان بوده است . وی سرانجام جان خود را بر سر این عشق گذاشت و هنگامی که خبر دروغین مرگ شیرین را به او دادند از فراز کوه درغلتید و جان سپرد : ... فرهاد فریفته ٔ این زن [ شیرین ] شد و خسرو او را به کندن کوه بیستون گماشت . فرهاد در آن کوه به بریدن سنگ مشغول شد و هر پاره ای که از کوه می برید چنان عظیم بود که امروز صد مردآن را نتواند برداشت . (ترجمه ٔ تاریخ طبری بلعمی ).به تندی چنان اوفتد بر برم که میتین فرهاد بر بیستون . آغاجی .تا چند کنی کوهی کو را نبود گوهردر کندن کوه آخر فرهاد نخواهی شد. خاقانی .که هست اینجا مهندس مردی استادجوانی نام او فرزانه فرهاد. نظامی .هوسکاری آن فرهاد مسکین نشان جوی شیر و قصر شیرین . نظامی .من اول روز دانستم که با شیرین درافتادم که چون فرهاد باید شست دست از جان شیرینم . سعدی .شهره ٔ شهر مشو تا ننهم سر در کوه شور شیرین منما تا نکنی فرهادم . حافظ.

نظرات  (۲۸)

اسم اونی ک دوسش دارم فرهاده نمیگم عشقم چون عشق دوطرفست ولی من از عشق اون خبر ندارم.دوسش دارم ولی ندیدمش شاید ی روزی اینو بخونی فرهادم من دوست داشتم و دارم حتی وقتایی ک ندارمت.
اسم عشق منم فره‍اد بود چهارده سال باهم بودیم ی ازخدا بیخبر که سمانه بود باچشمای طوسی رنگش عشقم دزدید من هنوز ازدوریش میسوزم فقط بایک عکس دارم زندگی میکنم
سلام فرهاد باشکوه ترین اسم است که من دیدم
منم اسمم فرهاد کرووس لویه خیلی اسمم ودوست دارم میگم خیلی یعنی خیلی ها
سلام عشق منوعاشق من فرهاده فرهاد چشاتو قربون
سلام ، اسم عشق منم فرهاد ، اون نفس منه ... تموم زندگیمه ، ما خیلی همدیگرو میخواییم
دعا کنید همه ی عاشقا به هم برسن برا ما هم دعا کنید به هم برسیم
الهی آمین�❤❤❤
سلام نفس منم فرهاد هست خیلی میخوامش عاشقتم عزیزم زندگی بدون تو معنی نداره همیشه باش
سلام اسم منم فرهاد هست خیلی به اسمم میبالم چون خیلی خاصه تو تمام ۲۶سال زندگیم نشده با یکی باشم که اسمش فرهاد باشه .
اسم نامزدم زهرا هست بهم میگه بیشترین گرایشم بهت تو اوایل اشنایی اسمت بود
اسم منم فرهاد هست و خیلی این اسم رو دوست دارم و این رو میدونم که با فرهاد بودن لیاقت میخواهد
من هم فرهادم هم فرهادی برید حالشو ببرید
اسم منم فرهاده اخه چرا یه شیرین واس ما پیدا نمیشه. ولی ناموسن خیلی با اسمم حال میکنم الان3صبح یهویی یادم افتاد معنی اسمم چی میشه
من اسمم سمیراست یه فرهاد نامی اومد تو زندگبم که 25سالشه ویه ازدواج ناموفق داشته..
اقا فرهاد قصه توزیبایی تک بود چشمهاش تمام دخترارو جذ خودش میکرد
منه مغرورو سرخت رو در عرض 2روز دیوانه خودش کردو خودش هم عاشقم شد گفت دلت به من بسپارو نترس باهاتم
دل دادم و جسم و روحم در اختیارش گذاشتم
گفت تورو میبرم جایی که نه خانواده تو باشن نه من
گفت من کم ازفرهاد کوه کن ندارم
ولی منو گذاشت و تمام وعده هاش فراموش کرد
دیوونه خودش خاطراتشم
هرکی اینو میخونه دعا کنه فرهاد من برگرده
منم یه فرهاد هستم، که پدر عشقم بخاطر اینکه وضع مالى خوبى نداشتم بدون در نظر گرفتن عشقى ک نسبت ب دخترش داشتم منو پس زد، جالب اینکه خود دختر خانمش هم یهو پول واسش در روز خواستگارى مهم شد و با پدرش همصدا منو رد کردن.
خانم م.ق شاید یه روز اتفاقى این متن رو بخونى فقط بدون ک تو بیشتر ضرر کردى. من کسى رو از دست دادم ک خیلى دوسم نداشت ولى تو کسى رو از دست دادى ک دیوانه وار دوست داشت.
سلام منم اسم فرهاد رو خیلی دوس دارم عشقمم فرهاده
دوست دارم فرهادم
سلام اسم فرهاد رو خیلییییییییییی دوس دارم و خیلیییییییییی هم دوس ارم اسم همسرم فرهاد باشه...
فرهاد پس کدوم گوری هستی بیا بریم سر زندگیمون دیگه....
یعنی هنوز شیرین ما پیدا نشد حالا اسمش شیرین نبود هم اشکال نداره
۱۱ اسفند ۹۴ ، ۱۵:۲۸ هانیه نقوی
اسم همسر عزیزه منم فرهاده اسمش واقعا ارامش بخشه فقط م به همسره من میاد این اسم.......
من الهامم اسم عشقم فرهاد تبریزیه خیلی دوسش دارم بااومدنش به زندگیم آرامش داده
فرهاااد عاشقتممم
من الهامم اسم عشقم فرهاد تبریزیه خیلی دوسش دارم بااومدنش به زندگیم آرامش داده
فرهاااد عاشقتممم
سلام دوستان اسم من فرهاد هست واز این که اسمم فرهاده خیلی خوشحالم و٢٤سالم هست اهل شیراز
مرسی ازکه میخونین
اسم عشق منم فرهاده و با تموم وجود دوسش دارممممممممم:)
امیدوارم همه ی عاشقا به هم برسنننن!
اسم همسر من فرهاده خودشم تبریزیه خیلی دوسش دارم از همینجا بهش میگم دوسش دارم فرهاد دوست دارم
سلام من یک بار بست کذاشتم براتون دوباره میذارم من فرهاد هستم اهل شیراز ویک خواهردارم به اسم شیرین که ٧سال از من کوجک تره وماخواهر،برادری خیلی باهم دوستیم وبه اسممون هم همیشه افتخارمی کنم
جالب میشه اگه یکی کرمانشاهی باشه واسمشم فرهاد.یکی ازآشناهامون هست.دیگه کسی اینجانیست؟؟
اسم عشق منم فرهاده قراره ازدواج کنیمفرهاد جونم دوست دارمممممم
اسم من شیرینه هیچ وقت فکر نمیکردم که سهمم از زندگی یه فرهاد نامی باشه به این خوبی.
اینقده خوبه که حس میکنم از اسمونا اومده.توی قصه ی ما شیرین و فرهاد به هم میرسن.
فرهاد خیلی دوست دارم
اسم عشق منم فرهاد ایشالا که بهش برسمو واسش یه شیرین باشم دوست دارم فرهادم هانیه می پرستت عشقم
فرهاد زیباترین اسم دنیاست7