واژه

معنی کلمات

واژه

معنی کلمات

معنی کلمات و معانی اسمها و شهرها و کشورها و رسم و رسومات
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
روستایی در نزدیکی نوشهر در پاره ای گویش های گیلان و مازندران : تَجَن و تیجَن نام گیاهی است که خانه های واقع در جلگه را با آن محصور می کردند.شاید سنگتَجَن اشاره به همین باشد . احتمال دارد تَجَن دگرگون شده ی تازان باشد . در این صورت سنگ تجن یعنی جایی که دارای سنگ های تیز است.تجن در گویش های کنار دریای مازندران به معنی تند و تیز و تراوش کننده به پیرامون نیز به کار رفته است .

نظرات  (۷)

سلام تبادل لینک میکنید برای تبادل لینک ابتدا ما را با نام
˙·▪•● از اونجور عکس ها... ●•▪·˙

ثبت کنید
و سپس در قسمت ارسال لینک خود را بفرستید تا تایید کنم و لینک شما نیز ثبت شود
آدرس ارسال لینک به ما
http://gmnet.mihanblog.com/linkdaily/new
آدرس ما
gmnet.mihanblog.com
وجه تصمیه لولمان ( پیربست لولمان) رشت چیه ؟

پاسخ:
به محض اینکه پیدا کردم یک پست برای آن می گذارم.
سلام
وبلاگ جالبی دارید.
من هم به تحقیق درباره ریشه بعضی از کلمات پرداخته ام که با نتایج تحقیق شما تا حدی فرق دارد.تعدادی از آنها را مینویسم.
خراسان احتمالا کلمه ای عبری(Hebrew) است و از نام(Chor- ashanخراشان)درعبری به معنی کوره دود که در کتاب مقدس نام یکی از مکانهایی در فلسطین باستان است که داوود غنائم جنگی را برای اهالی آنجا فرستادگرفته شده است.
نام منطقه( Chorazinخرازین)درشمال جلیله فلسطین که در تلمود ذکر شده است نیز به نام خراسان شباهت دارد.
محلات(استان مرکزی):(Mahalath) همسر(Esau)
شیراز(استان فارس-استان آذربایجان شرقی):(Shir+Raz) در عبری به معنی شعر سری- شعر رازآلود- آواز سری-Shira نیز در عبری به معنی آواز خواندن و شعر میباشد.
ازنا:در برخی از کتب تاریخی زمان صفویه از کلمه ازناور برای نامیدن بزرگان گرجستانی استفاده شده است .از آنجا که در دوره صفویه گروهی از اهالی گرجستان به این ناحیه کوچانده شده اند محتمل است که کلمه ازنا از کلمه ازناور مشق شده باشد.کلمه ازناور به معنی شجاع و دلیر و پهلوان وشریف و بزرگ قوم است.
انزلی:در متون گرجی، انزلی را «زنزلی» نوشته‌اند. صاحب‌نظران می‌گویند: «زنزلی»، به زبان گرجی به
معنی «چشم‌تنگ» است و در حال حاضر شهری به نام «زنزلی»، در نزدیکی دلتای ولگا و آستاراخان روسیه وجود دارد.


با سلام وبلاگ خوب و زیبایی دارین
برای تبادل لینک مزاحم شدم
اگر موافق هستید من رو با نام *عکس بازیگران ایرانی*
لینک کنید سپس در نظرات اعلام کنید
تا هر چه سریعتر نسبت به لینک شدن شما اقدام کنم.
سلام خوبی ؟
وبلاگ بسیار خوبی داری
همین طور که تو وبلاگ ها داشتم میگشتم
وبلاگ شما رو دیدیم گفتم یک نظری بدم و
تشکر کنم از شما به خاطر مطالب خوبتون

اگه موافق باشی با هم تبادل لینک کنیم ؟
اگه موافقی منو به عنوان
اجناس شگفت انگیز و ارزان لینک کن
و سپس به سایتم بیا و روی تبادل لینک
کلیک کن و آدرس وبلاگ و عنوانتو بده
تا لینکت توی بزرگترین سایت ایران ثبت
بشه

موفق و پیروز باشید منتظر حضور گرمت
هستم

ادرس ما :

http://ebekhar.com/